مدیریت شهری و زیرساخت های محلی

جستاری در حوزه مدیریت شهری،توسعه پایدار،زیرساخت های محلی، مهندسی ترافیک، اخبار و علوم وابسته

مدیریت شهری و زیرساخت های محلی

جستاری در حوزه مدیریت شهری،توسعه پایدار،زیرساخت های محلی، مهندسی ترافیک، اخبار و علوم وابسته

مدیریت شهری و زیرساخت های محلی

جستاری در حوزه مدیریت شهری،توسعه پایدار،زیرساخت های محلی، مهندسی ترافیک، اخبار و علوم وابسته

افزایش روزافزون تعداد اتومبیل سبب شده سهم عمده ای از مساحت خیابانها خیابانها و فضاهای باز به پارکینگ اتومبیل اختصاص داده شود. از این رو شهر تهران، امروزه با کسری پارکینگ های اختصاصی و عمومی بیشمار در سطح شهر روبه رو است. بر اساس مطالعات "تدوین ضوابط و روشهای تامین پارکینگ های اختصاصی شهر تهران با اولویت پارکینگ مکانیزه"، در خوشبینانه ترین حالت، کمبود 690 هزار پارکینگ اختصاصی در کاربری های مسکونی، تجاری و اداری بر اساس بررسی های انجام گرفته بر روی پروانه های صادره در 10 سال گذشته در شهر تهران وجود دارد که با لحاظ نمودن تخلفات صورت گرفته در پایانکار، این مقادیر در واقعیت نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین بار این تعداد اتومبیل به پارکینگ های حاشیه ای شهر منتقل شده و استقرار این اتومبیل ها که حدود 3450 تا 4140 کیلومتر از طول مفید و قابل پارک در فضای حاشیه ای در معابر اصلی و کوچه های بن بست را به خود اختصاص داده، مشکلات و معضلات بیشماری را ایجاد کرده است که این معضل در بافت های فرسوده شهر تهران، با توجه به نفوذناپذیر بودن بافت نمود بیشتری دارد.

 از سوی دیگر با عنایت به عدم صرفه اقتصادی در حوزه احداث پارکینگ، سرمایه گذار بخش خصوصی، علیرغم پاره ای تشویقات همچون فضاهای تجاری و تالار، تمایل به حضور در این بخش ندارد. بنابراین به منظور تحقق قوانین و مقررات یاد شده در طرح های فرادست مانند بند 1-6-6 طرح جامع شهر تهران و بند 12-1 ضرورتد تا تمهیداتی اندیشیده شود که از آن جمله می توان به پیش بینی یک کد پروژه اختصاصی در بودجه شهرداری های مناطق به منظور احداث پارکینگ های محلی اشاره داشت که این موضوع می تواند نقش مهمی را در به حداقل رساندن 40هزار واحد کسری پارکینگ در بافت های فرسوده ایفا نماید.

 علاوه بر کاهش بسیاری از مشکلات و تهدیدهای شهر تهران به ویژه در بافت فرسوده، چشم انداز روشنی را در زمینه های مختلف ایجاد خواهد نمود که این موضوع، تاکید جدی بر بند «ث» ماده 92 احکام حوزه ماموریتی شهرسازی و معماری مبنی بر تامین و ارتقاء کمی و کیفی خدمات و زیرساخت ها در بافت های فرسوده، طی سالهای برنامه پنجساله شهرداری تهران دارد. 

پارکینگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">