مدیریت شهری و زیرساخت های محلی

جستاری در حوزه مدیریت شهری،توسعه پایدار،زیرساخت های محلی، مهندسی ترافیک، اخبار و علوم وابسته

مدیریت شهری و زیرساخت های محلی

جستاری در حوزه مدیریت شهری،توسعه پایدار،زیرساخت های محلی، مهندسی ترافیک، اخبار و علوم وابسته

مدیریت شهری و زیرساخت های محلی

جستاری در حوزه مدیریت شهری،توسعه پایدار،زیرساخت های محلی، مهندسی ترافیک، اخبار و علوم وابسته

۲۷ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۳۰مهر

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: اطلاعات مربوط به قرارگرفتن هر پلاک ساختمانی در شهر تهران بر روی گسل یا قنات در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، دکتر احمد صادقی با بیان اینکه اطلاعات یادشده برای نخستین بار به مردم ارائه می‌شود، اظهار داشت: این اطلاعات تاکنون به صورت عمومی منتشر نشده و برای نخستین بار در جشنواره شهر آماده در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
وی افزود: شهروندانی که تمایل دارند تا از احتمال وجود قنات یا گسل در محدوده ملک خود مطلع شوند، می‌توانند به غرفه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران (معاونت پیشگیری و کاهش خطرپذیری واحد GIS) در جشنواره شهر آماده که تا اول آبان‌ماه در برج میلاد در حال برگزاری است، مراجعه کنند.
دکتر صادقی تصریح کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آماده است مشاوره‌های لازم را به سرمایه‌گذاران واحدهای بزرگ تجاری و مسکونی شهر تهران برای مشخص کردن محدوده قنوات و گسل‌های زمین‌هایی که قصد ساخت‌‌وساز در آن را دارند، ارائه دهد.

محسن زارع جدی
۲۸مهر

مجموعه عملیات حفاظتی جوامع در معرض خطر، مجموعه عملیاتی هستند که توسط افراد در معرض ریسک و برای کاهش و تعدیل میزان مواجهه با خطر انجام می‌شود و معمولاً شامل عملیات تخلیه، حفاظت در مکان و حفاظت تنفسی (این عملیات به‌صورت هم‌زمان با دیگر مجموعۀ عملیات به‌کار برده می‌شود) است. مقابله‌گران، از برنامه‌های مجموعه عملیات حفاظتی به‌منزلۀ یک راهنما استفاده می‌کنند، ولی براساس سرعت، دقت و اطلاعات تکمیلی می‌توانند بهترین مجموعه عملیات حفاظتی را انتخاب کنند. انتخاب نوع عملیات حفاظتی، در فاز مقابله انجام می‌گیرد؛ زمانی‌که مقابله‌گران بهترین و دقیق‌ترین اطلاعات را درمورد تهدید در اختیار دارند، اما طبیعی است که گزینه‌های عملیات حفاظتی باید در فاز آمادگی پیش‌بینی شوند، چراکه اجرای موفق عملیات حفاظتی نیازمند آنالیز دقیق وظایف، پرسنل و تجهیزات مورد نیاز است.

محسن زارع جدی
۲۷مهر

شتاب شهرنشینی و روند رو به گسترش گرمایش جهانی اهمیت پرداختن به مسئلۀ سیلاب‌های شهری را بیش از پیش نمایان می‌کند. شهر تهران اخیراً از سیلاب و خسارت‌های ناشی از آن متأثر شده است. بارندگی با شدت بالا و رشد و توسعۀ بی‌رویۀ شهر و شبکۀ ناکارآمد جمع‌آوری آب‌های سطحی از دلایل اصلی این امر به شمار می¬روند.

محسن زارع جدی
۲۶مهر

هرساله روسازی‌ معابر شهری به دلیل قرارگیری در معرض عوامل جوی و بارگذاری‌های ترافیکی دچار اضمحلال و فرسودگی می‌شوند، که این موضوع درنهایت منجر به بروز تَرَک در روسازی می شود. یکی از مهم‌ترین راهکارهای تعمیر و نگهداری روسازی معابر شهری، روکش کردن آن‌ها با استفاده از روکش آسفالتی است.

محسن زارع جدی
۲۳مهر

سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست با تیم مدیریتی مناطق 10 و 11 بر ضرورت اجرای زیر ساخت ها و نهادینه سازی فرهنگ ترافیک با همکاری دستگاه های متولی تاکید کرد.

محسن زارع جدی
۲۲مهر

 برای نخستین بار در کشور ضوابط و روش‌های تامین پارکینگ‌های اختصاصی شهر تهران با اولویت پارکینگ‌های مکانیزه تدوین شد.

محسن زارع جدی
۲۲مهر

تعاریف مختلف و متفاوتی از زیرساخت وجود دارد. در یک نگاه عمومی، یک زیرساخت شامل عناصر ساختاری عمومی است که چارچوبی را برای یک ساختمان کامل فراهم می‌آورد[Wikipedia-Infrastructure2008]

محسن زارع جدی
۲۱مهر

بافت های فرسوده شهری مناطق ناکارآمدی هستند که از توسعه شهری عقب افتاده اند. این بافت ها که با سه شاخص "ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری" قابل شناسایی هستند. 10 درصد مساحت شهری کشور و 5 درصد مساحت تهران را به خود اختصاص داده اند. از بعد اقتصادی می‌توان بافت‌های فرسوده شهری را بافت‌هایی دانست که به دلیل ضعف در تبادلات و تعاملات اقتصادی درونی و برونی سیستمی، از روند توسعه شهری باز مانده‌اند و قادر به ایفای نقش صحیح خود در سلسله‌مراتب درون‌شهری و درون‌سیستمی نیستند.

محسن زارع جدی
۲۰مهر

معاون پژوهش، آموزش و برنامه‌ریزی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران نیز در حاشیه نشست توسعه و بهبود کارکردهای میادین میوه و تره‌بار در شهر تهران، با تشریح اهمیت توزیع میوه و تره‌بار در تهران و ارتباط تنگاتنگ آن با اصناف مختلف این حوزه، به نقش موثر شرکت ساماندهی و وظیفه‌ اصلی آن که ساماندهی فعالیت‌های صنفی و تجاری است، اشاره کرد.

محسن زارع جدی
۱۹مهر

در ساخت و سازهایی که طی سال های اخیر در عموم شهر ها انجام می شود، به طور عمده از سنگ برای نمای ساختمان استفاده می شود. هر چند نمای سنگ با رنگ ها و جنس های مختلف، زیبایی خاصی به ساختمان و شهر می دهد، اما برخی بی دقتی ها در مواردی موجب وقوع حوادث ناگوار و غیرقابل جبران می شود بطوری که خسارت های مالی و جانی به همراه دارد.

محسن زارع جدی